Saturday 11 November 2017

Jak utrzymać poruszać się średnio cenowo letni


Jak SAP oblicza średnią ruchomej średniej ceny (MAP) materiału głównego Jeśli materiał podlega ruchomej średniej kontroli cen, system SAP obliczy wartości dla ruchu towarów w następujący sposób. Nowa ilość Starej ilości Ilość odbioru Nowa wartość Poprzednia wartość (ilość odbioru (jednostka ceny odbioru) Wyświetl nową literę "MAP" (Nowa wartość Nowa ilość) Jednostka cenowa w materialnym materializatorze Zobacz poniższe przykłady dla lepszego zrozumienia. Zacznij od materiału z mapą 10.00, PO 100 sztuk przy 10pc. 1. Pierwsze potwierdzenie odbioru Rachunek magazynu zostanie wysłany z wartością otrzymania w oparciu o cenę zlecenia zakupu. Dostarczona ilość PO cena 10 sztuk 10szt. 100 Pozycja rozliczeniowa jest księgowana na koncie rozliczeniowym GRIR. Dr Stock Account 100 Kr. Rachunek rozliczeniowy GRIR 100 Łączny stan zapasów 10, Wartość 100, MAP 10.00 2. Drugie potwierdzenie odbioru Cena w zamówieniu zakupu została zmieniona na 12.00pc. zamiast 10.00pc. Rachunek zapasów zostanie wysłany z wartością otrzymania w oparciu o zmienioną cenę zlecenia zakupu. Dostarczona ilość PO cena 10 sztuk 12szt. 120 Dr Stock Account 120 Kr. Rachunek rozliczeniowy GRIR 120 Ponieważ cena w zleceniu kupna różni się od aktualnej średniej ruchomej w materialnym kapitale, a średnia cena ropy zmienia się na 11,00 Łączna ilość zapasów ogółem 20, Łączna wartość 220, MAP 11,00 3. Odbiór zleceń towarowych ze średnią wartością otrzymania. Ilość (wartość przy odbiorze towaru) 10 sztuk (220 20 szt.) 110 Rachunek rozliczeniowy Dr. GRIR 110 Cr. Rachunek zapasów 110 Ilość razem 10, Łączna wartość 110, MAP 11.00 10 sztuk po 12.00szt. 120.00 Dr Stock Account 10 Dr. Rachunek Rozliczeniowy GRIR 110 Kr. Rachunek Sprzedawcy 120 Łączna ilość zapasów 10, Wartość całkowita 120, MAP 12.00 Przenosząca średnia cena: Obliczanie wartości Jeśli materiał podlega ruchomej średniej kontroli cen, system oblicza wartości ruchów towarów w następujący sposób: Przeniesienie średniej ceny: Obliczanie wartości dla więcej informacji i przykładów księgowania i obliczania wartości dla materiałów podlegających średniej kontroli cen, patrz: Ogólnie wszystkie surowce (ROH), części zamienne (ERSA), towary handlowe (HAWA) itd. są przypisywane jako średnia cena ruchoma (MAP) ze względu na praktykę rachunkowości w celu dokładnego wyceny zapasów takich materiałów. Materiały te podlegają wahaniom cen zakupu regularnie. Spółka zazwyczaj stosuje średnią ruchową na zakupionych materiałach o niewielkich wahaniach cen. Jest to najbardziej odpowiednie, gdy przedmiot jest łatwo dostępny. Wpływ na marże jest zminimalizowany, co zmniejsza potrzebę analizy wariancji. Ponadto wysiłek administracyjny jest niski, ponieważ nie ma szacunków dotyczących kosztów. Koszt odzwierciedla odchylenia, które są bliższe rzeczywistym kosztom. Półfabrykaty (HALB) i produkty gotowe (FERT) są wyceniane ze standardową ceną ze względu na kalkulację kosztów produktu. Gdyby miały być kontrolowane przez MAP, wówczas zakończyła się ocena produktów gotowych waha się z powodu błędów wprowadzania danych podczas powrotu do pracy materiałów i pracy, niewydolności produkcyjnych (wyższy koszt) lub efektywności (niższy koszt). To nie jest standardowa praktyka księgowania i wyceny. Patrz Notatka OSS 81682 - Pr. Contr. V dla półproduktów i wyrobów gotowych. Firma SAP zaleca stosowanie standardowej ceny dla FERT i HALB. Jeśli faktyczna cena jest wymagana do wyceny, skorzystaj z funkcji księgi handlowej, w której jest tworzona okresowa rzeczywista cena, która jest bardziej realistyczna. na przykład jak SAP oblicza średnią ruchomą cenę Potwierdzenie towaru dla zlecenia zakupu na walucie towaru Ilość towarów Kwota przychodu Wartość salda na wartości towaru Wartość Kwota przychodu Nowy ruch Średnia cena Łączna kwota Łączna kwota Odbiór faktury za cenę zlecenia zamówienia Cena faktury wyższa niż cena zakupu Cena zamówienia dodatkowa wartość dodana Saldo na wartości strony, a następnie podzielone przez saldo w wysokości strony Cena faktury mniejsza niż Różnica w cenie zakupu odejmowana jest od wartości salda na ręce (do 0). Reszta kwoty będzie wariacją cen. Spowoduje to, że wartość salda na wartości zerowej wynosi zero, podczas gdy w bilansie znajduje się saldo na miejscu. Jeśli wartość salda na rękę wystarcza do odliczenia, to pozostała wartość zostanie podzielona przez saldo na ilość strony. Gdy cena wydania towaru jest stale większa niż cena przyjęcia towaru. spowoduje to wzrost średniej ceny zerowej. Uwaga 185961 - Obliczanie średniej ceny. 88320 - silne wahania przy ustalaniu średniej ceny ruchomej. Nigdy nie zezwalaj na ujemne zapasy materiałów przewożonych przy średniej ruchomości. (c) gotowe materiały na tej stronie są własnością Copyright. Dokładamy wszelkich starań, aby zapewnić integralność treści. Informacje wykorzystywane w tej witrynie są na własne ryzyko. Wszystkie nazwy produktów są znakami towarowymi odpowiednich firm. Gotowe witryny nie są w żaden sposób powiązane z SAP AG. Jakiekolwiek nieautoryzowane kopiowanie lub odbicie lustrzane jest zabronione. APAP Zarządzanie materiałami Najczęściej zadawane pytanie Pytanie: Jak mogę przedłużyć cały materiał do nowej fabryki. O: Program SAP - RMDATIND służy do tworzenia rekordu danych materiału aktualizacji. P: Jak można trwale usunąć materiał z Material master A: Użyj transakcji MM70 - Material-Master-Other-Reorganization-Material-Choose. Zbuduj wariant z zakresem wyboru głównych rekordów materiału, które mają zostać wybrane do usunięcia i utrzymania parametrów uruchamiania. Wykonać. Użyj transakcji MM71 - Material Master - other - Reorganizacja-Material-Reorganizacja Zbuduj drugą wersję Utrzymuj parametry run i wykonaj. Ważne jest również, aby usunąć rekordy ręcznie z rekordu informacyjnego, PO, PRs, rezerwacji itp. W celu pomyślnego usunięcia materiału. P: SAP dostarcza tylko średnią ruchomą bieżącego, poprzedniego okresu i poprzedniego roku. SAP nie dostarcza sprawozdań dotyczących transakcji, które zapewniąby średnią ruchomej dla danej daty. Jak mogę zgłosić średnią cenę ruchomą dla materiału nr 10000000 w fabryce 0001 w dniu 4 lipca 1998 r .: A: Wypróbuj dowolne z tych rozwiązań: 1. Zmień poziom aktualizacji struktury (S031) na dobę. W LIS dostępna jest całkowita wartość i całkowity zapas. Podziel wartość przez czas. Można to obliczyć dynamicznie, gdy analiza jest uruchomiona i wyświetla wynik. 2. Utwórz własną strukturę w systemie LIS i wypełnij ją, kopiując Moving Average Price z głównego materiału za każdym razem, gdy jest transakcja. Będziesz mieć dane z tamtych dni, kiedy była transakcja. P: Zdefiniujemy wszystkie zmienne dla materiałów. Jednakże, gdy próbuję użyć MAT1 materiału Matchcode, otrzymuję odpowiedź Nie znaleziono żadnych znalezionych wpisów. Dlaczego: Matchcode i. d. B, materiał według stanu materiału ma warunek selekcji dla pola STLNR NE. STLNR jest numerem BOM związanym z materiałem w tabeli MAST. Stąd komunikat - nie ma żadnych wpisów. pojawia się, jeśli nie ma żadnych materiałów związanych z numerami materiału. Dostajesz kody pasujące, jeśli materiał, o którym mowa, ma numer BOM związany z tym. P: Wybór obiektu matchcode jest domyślnie ustawiony na ID matctcode. Iwould chciałby zmienić na M Material przez: Opis Co to jest rozwiązanie A: Naciśnij strzałkę w dół na polu numerów materiału i wyświetlony jest kod matchcode B, naciśnij klawisz F5 dwukrotnie kliknij dopasowany kod ID M, a następnie naciśnij klawisz F6. Spowoduje to ustawienie domyślnego kodu matchcode M. P: Mamy jednego materialnego mistrza. X i jednostka miary to szt. I dwa numery seryjne. A, B W tym materiale robimy dwa Pos First PO nazywamy materiał X. 1 szt. Cena 100 (będzie używać numeru seryjnego A) Drugie PO zadzwoni materiał X. 1 szt. Cena 250 (posłużę się numerem seryjnym B) Odbiór materiałów odbywa się napełniając numer seryjny pięścią PO z A i drugim PO z B. Chcemy przekazać materiał X numer seryjny A do innej fabryki i chcą wyceny tego materiału jako 100. Jak możemy to zrobić. O: Użyj podziału wyceny. Zapasy mogą być odbierane w oddzielnych miejscach przechowywania. Przeniesienie zapasów może odbywać się z lokalizacji magazynu do innej lokalizacji magazynowej. P: Chcemy zmienić obliczanie Moving Average Price. Wiemy, że to samo dotyczy MBEW-VERPR i dwie transakcje do rozważenia - MRHR, MB01. Czy istnieje transakcja, aby zmienić MAV lub wszystkie potrzebne miejsca A: Jakiekolwiek otrzymanie lub wystawienie towaru (w przypadku podzielonego materiału wycenianego) Zmiany Przeprowadzka Średnia cena zależy od typu wyceny stosowanego podczas księgowania towaru. Musisz przejść przez wszystkie transakcje dotyczące tych przykładów: materiał X korzysta z podziału wyceny według pochodzenia: Malezja. MAV 60 USD - razem 100 sztuk Indie: MAV 50 USD - łącznie 200 szt. Razem 300 jednostek MAV 53.33 Tutaj. kwestie dotyczące towarów również będą miały wpływ na globalną MAV, mimo że nie zmieniła się wartość MAV z kraju pochodzenia. P: Jaki jest konfigurowalny materiał. O: Konfigurowalny materiał jest przydatny, jeśli masz dużą liczbę kombinacji części wchodzących w skład produktu. Oznacza różne permutacje i kombinacje części tego samego materiału. Jeśli zachowasz unikalny kod materiału dla każdej kombinacji. potrzebujesz dużej liczby materiałów. Program KMAT może być używany w takim przypadku, w którym przechowywany jest tylko jeden ogólny kod produktu. Zachowany jest super BOM dla takiego materiału składającego się z wszystkich możliwych alternatyw. Prowadzony jest także routing, obejmujący wszystkie możliwe operacje, które można wykorzystać. Zazwyczaj konfigurowalny materiał jest używany w środowisku Made To Order (MTO). Często jednak zamówione konfiguracje mogą być planowane z wariantem materiału, który musi mieć materiałowy rekord główny. Tak więc warianty materiału mogą mieć zapas i wartość. W zależności od wartości charakterystycznych wybranych przy wprowadzaniu zamówienia do sprzedaży tworzony jest zlecenie zamówienia sprzedaży. Operacje routingu są również wybrane, zależnie od tego, które komponenty BOM są im przypisane. P: Lista źródeł źródłowych będzie automatycznie wyświetlana w programie Material Master jako domyślna, jeśli zostanie utrzymana na poziomie instalacji przy użyciu OME5 A1: jeśli zachowano wymagania dotyczące listy źródłowej w OME5 i nie zachowałeś listy źródłowej dla tego materiału. Po nie może zostać zwolniony. Musisz zachować listę źródeł dla wszystkich materiałów w zakładzie, w których znajduje się wskaźnik, jeśli utrzymujesz listę źródeł na poziomie zakładu. W przeciwnym razie możesz skorzystać z informacji, aby to zrobić automatycznie. P: Mamy jedną firmę z zakładem produkcyjnym i inną firmą z organizacją sprzedaży. Która opcja jest lepsza pomiędzy tymi - PO lub zleceniem transferu akcji. O: Zlecenia przewozu ładunków krzyżowych firmy można wykonać. Konfiguracja przy użyciu transakcji OMGN. W zależności od zakładów wysyłających i odbierających, dostosuj organizację sprzedaży i dane klienta. Utrzymuj instalację dostarczającą jako sprzedawcę i podłącz instalację do dostawcy w Vendor Master. Typ materiału musi być HALB lub HAWA. Upewnij się, że firma z organizacją sprzedaży ma fabrykę, aby zadbać o magazynowanie. Używany PO to NB, a nie PO Transfer Zbiorów. Skonfiguruj SD w celu rozliczania między firmami, aby umożliwić pobieranie procedury rozliczania dla rozliczeń. Przeprowadź doręczenie za pośrednictwem listy dostarczania procesów i rozliczeń za pomocą listy rozliczeniowej procesu. P: Możemy pole obowiązkowe. Chcemy ustawić wartość domyślną dla konkretnego pola w materialnym Mastera. Powiedzmy, chcemy, aby wskaźnik okresu w widoku MRP2 jako P. Jaki jest najlepszy sposób A: Użyj wariantu transakcji. Transakcja SHD0, a następnie transakcja SE93. P: Jak można śledzić zapotrzebowania, które mają zestaw wskaźników usuwania. Czy możemy śledzić datę, w której ustawiono wskaźnik skreślenia A: Możesz zmienić tabelę dokumentów zmiany cdpos i cdhdr. Możesz także zapoznać się z komunikatem ME53 w menu ścieżki goto-statistics-changes, gdzie zapisywane są kompletne ścieżki audytu zmian, w tym usunięcie. P: Czy można wygenerować zapotrzebowanie na zakup (PR) w odniesieniu do umowy harmonogramowania. O: PR można tworzyć w odniesieniu do innego PR i nie można utworzyć odwołując się do umów typu PO lub Scheduling. Harmonogram PO jest tworzony i kontrolowany przez organizacje zakupujące. PR może tworzyć nawet użytkownicy końcowi. Aby utworzyć PR w odniesieniu do innego PR, przejdź do ścieżki menu: Purchasing-Requisition-Create. Requisition-Copy reference i wpisz. Jednakże wymóg można wygenerować w odniesieniu do umowy harmonogramowania, gdy uruchomiony jest MRP. W tym celu należy zachować listę źródeł dla tej kombinacji dostawcy i MRP należy odpowiednio ustawić. P: Gdzie mogę zlokalizować najnowszą cenę zlecenia zakupu i ostatni numer zamówienia dla materiału A: Zarządzanie logistyką - materiałami - pozyskiwanie danych - dane główne - rekord informacji - lista - historia zamówienia - zamówienie - historia zamówienia Automatycznie poprzez opcję zapotrzebowania na zakup - Requisition-Follow on Functions - Utwórz PO. Jednak po uruchomieniu MRP nie można automatycznie utworzyć pliku PO. Czy w SAP jest zapisanie zleceń kupna automatycznie po uruchomieniu MRP. O: Zaznacz pola Automatyczne PO i Lista źródeł w widoku zakupu głównego materiału dla sprzedawców, na których chcesz zwolnić PO automatycznie. Utwórz rekord informacji o zakupie. Utwórz listę źródeł. W ostatniej kolumnie na ekranie szczegółowym listy źródłowej zaznacz pole właściwe dla MRP, ustaw właściwe parametry dla uruchomienia MRP. Ale PO nie można utworzyć automatycznie po uruchomieniu MRP. Automatyczna flaga tworzenia PO pozwala na uruchomienie zadania wsadowego, które będzie konwertować wszystkie wybrane Zapotrzebowania Zakupu, które mają być przeliczone Zamówienia Zakupów w tle. Możesz rozważyć planowanie umów, jeśli chcesz, aby MRP wyrzucił Zamówienia. Ustaw flagę na liście źródłowej dla umowy harmonogramowej na 2 umożliwiając MRP wykopanie harmonogramów dostaw dla przyszłych wymagań. Jeśli chcesz ustalić harmonogram w określonym okresie, masz dwie możliwości. 1. Korzystając ze strefy firmowej - wykonuje wszystkie zamówienia w tym okresie. Zapoznaj się z dodatkowym ekranem danych umowy harmonogramu na poziomie materiału dostawcy. 2. Czas planowania - wszystkie nowe zlecenia poza płotem czasu planowania - patrz punkt 1 MRP materiału głównego: chciałbym, aby konwersja PRR 100 generowanych PRS w 100 PO automatycznie. Nie pojedynczo ręcznie. Czy to możliwe? A: Użyj transakcji ME59 P: W jaki sposób można wydrukować Raport o fakturach bez fakturowania, który zawiera Zamówienia Zakupu, dla którego otrzymano towary. ale jeszcze nie zafakturowane. Wymagamy tego raportu z podsumowaniami i powiązanymi z fakturami fakturowymi nieobjętymi fakturami Konto A: Raport RM07MSAL analizuje salda GRIR zgodnie z otrzymanymi towarami, ale nie fakturowanymi i otrzymanymi fakturami, w przypadku gdy nie zostało w pełni dostarczone. P: Jak obliczyć cenę netto inforratora dla danej daty A: Uruchomić symulację cen w LIS-Purchasing w rekordzie informacyjnym dostawcy i podać wymaganą datę. (Kod transakcji to: MEIL) P: Czy możemy wydać Zlecenie kupna z ceną równą zero. (np. w zamówieniu sprzedaży bezpłatnej w formacie SD): Utwórz pole PO z pola IR bez zaznaczenia w oknie Szczegóły elementu i zmień cenę elementu zamówienia na 0. Q: Cena netto jest obliczana przez zsumowanie warunku warunku brutto i odejmując dodanie wszystkich typów warunków uprzywilejowania typu discounturcharge. Każdy rodzaj warunku, który nie jest oznaczony jako statystyczny, zostanie uwzględniony przy obliczaniu ceny netto. Mamy dodatkową opłatę, która nie jest oznaczona jako statystyczna i powinna zostać włączona do ceny netto, ale wyłączona z podstawowej wartości podstawy opodatkowania. Czy mogę zrobić procedurę, w której podatki są obliczane na podstawie ceny netto obliczonej do warunku warunkowego NAVS, a następnie tego dodatkowego rodzaju dopłaty A: Utwórz Schemat Pricing z wszystkimi warunkami nie zaznaczonymi w kolumnie statystycznej, jeśli potrzebujesz wszystkich rekordów warunków, który ma być obliczony. Na przykład. Za pomocą tego schematu: - Kwota netto zostanie obliczona przez PB00, RA01, ZMUP, ZDIS. - Podatek zostanie obliczony z PB00, RA01, ZMUP. Całkowita kwota zostanie obliczona na podstawie kwoty netto i Podatku. ZDIS zostanie włączony do Kwoty netto i nie obejmuje podatku. P: Czy możemy zmienić nazwę dostawcy w PO wydanym na kolejnym dostawcy A: NIE. Możesz utworzyć kolejne PO na dostawcy wymagane przez odniesienie do jakiegokolwiek PO. P: Chcemy zwrócić niewykorzystany materiał pobrany od dostawcy i zaktualizować konto z zapasami lub kosztami. Jak to zrobić skutecznie A: 1. Użyj typu ruchu - 122, aby odwrócić odbiór i ponownie złożyć zamówienie. Można to zrobić, jeśli możesz zidentyfikować PO, w stosunku do którego otrzymano materiał. A także kredyt będzie taki sam, jak cena PO 2. Specjalny typ ruchu musi zostać ustawiony, jeśli PO nie jest znany. Cena może wymagać negocjacji z dostawcą. P: Jak zdefiniować nową walutę. W jaki sposób można ustawić liczbę miejsc dziesiętnych więcej niż dwa A: Zdefiniuj nową walutę w Dostosowywanie przy użyciu transakcji OY03 Jeśli zmienisz bieżącą walutę, wszystkie dokumenty księgowe zostaną ponownie ocenione przez R3, co może mieć negatywny wpływ na Twoje dane finansowe. Użyj transakcji OY04, aby przypisać liczbę cyfr do nowej waluty OBBS, aby zdefiniować współczynniki konwersji dla przeliczania waluty OB08, aby wprowadzić kursy wymiany XK02, aby przypisać nową walutę do głównego dostawcy Vendor ME11 w celu utworzenia rekordu Informacje o zakupie Utwórz dokumenty MM w nowej rozszerzonej cenie. Jednak zauważysz, że dokumenty księgowe nadal będą odzwierciedlały 2-cyfrową cenę i zaokrąglone do najbliższego 1100. P: Nasz dostawca dostarcza swój produkt do aukcji. Sprzedajemy je na aukcji i płacimy dostawcy. Jaki jest najlepszy sposób na obsługę tego: możesz spróbować procesu przesyłania. W tym procesie Dostawca przechowuje towary, dopóki nie zostaną sprzedane. Cena do dostawcy może zostać zresetowana, gdy towary zostaną sprzedane w rozliczonych pasiernictwach. P: Jak mogę otworzyć poprzedni okres MM. A: Transakcja - Ścieżka menu MMPV - Zarządzanie materiałami logistycznymi - MaterialMaster-Inne - okres zamknięcia Q: Możemy wprowadzić obowiązkowy wskaźnik. Czy mogę mieć wartość domyślną dla wskaźnika podczas tworzenia Materialu głównego, który można później zmienić w programie MM02 A: Spróbuj użyć wariantu transakcji, kodu transakcji SHDO. A potem SE93. W SE93 wybierz opcję wariantu transakcji Q: Jak mogę wygenerować raport anulowanego PO. A1: Użyj kwerendy z tabelą EKKO, której pole LOEKZ jest wskaźnikiem usunięcia. A2. Przejdź do początkowego ekranu zakupu. Następnie przejdź do WYBÓR ZAKUPU - WYKAZ LISTA - PO NUMA - EDYCJA - DYNAMICZNE WYBÓR. Umożliwia to wybranie niektórych pól z tabeli EKKO i EKPO. Wskaźnik usuwania można również zobaczyć tutaj. Użyj dynamicznych elementów, aby określić kryteria wyboru i uruchomić raport. A3: Możesz to zrobić również poprzez IMG Przejdź do transakcji OMEM lub ścieżkę Menu - MM - Zakup - Raportowanie - Utrzymywanie listy zakupów Kliknij na Zakres tworzenia Create new entry. Zaznacz pole wyboru Zmień dokumenty. Nazwij nową Zakres wraz z odpowiednią nazwą. Zostanie to wyświetlone w polu Zakres pola na wszystkich ekranach Wyświetl listy zakupów. Wyjście pokaże szczegóły zmian, takie jak data i godzina zmiany, stara wartość, nowa wartość itp. P: Jak wykryć zmianę Zamówienia Zakupu. A: W celu zmiany poziomu nagłówka: przejdź do nagłówka - statystyki - zmiany dotyczące zmian na poziomie elementu: Przejdź do elementu - statystyki - zmiany Q: chcemy wyskakiwać ekran, aby wyświetlić całkowitą wartość PO przed zapisaniem PO, może zdecydować, czy zapisać PO lub odrzucić. Jaka jest najlepsza droga. O: Spróbuj użyć EXITSAPLEINS001. Wprowadza się podczas operacji zapisu PO. Możesz przejrzeć PO, przedstawić okno dialogowe popup z jedną z funkcji POPUP, która umożliwia użytkownikowi podjęcie decyzji o zapisaniu lub anulowaniu PO. P: Tekst elementu PO jest przyjmowany z głównego materiału. Tekst został przyjęty i nie jest zapisany w tabelach ID z tekstem STXH i STXL. Dlatego program wydruku nie jest w stanie wydrukować tych tekstów. Jak możemy rozwiązać ten problem: teksty zamówień można przyjmować z rekordu Info lub materiału master. Wszystkie teksty zostają ostatecznie zapisane w tabeli STXH z różnymi obiektami aplikacji tekstowych. Wraz z nagłówkiem nagłówka PO jest EKKO i PO tekstem EKPO. Nawet jeśli teksty zostaną przyjęte z jednego z nich, istnieje możliwość, że może zostać zmieniona na poziomie PO. Tutaj będzie on przechowywany z obiektem EKKO lub EKPO. Nie ma potrzeby przechowywania tego na poziomie PO, jeśli nie zmieniono tekstu na poziomie PO. Spróbuj: Sprawdzaj, czy w EKKO lub EKPO nie ma tekstu (w zależności od nagłówka lub poziomu elementu) Jeśli żaden tekst nie zostanie zwrócony, sprawdź obiekt EINA w celu uzyskania informacji lub MATERIAŁ dla długiego materiału głównego (tabela jest taka sama np. STXH) P: Podczas tworzenia zlecenie zakupu możemy zobaczyć, że jest informacja rek. zaktualizować w oknie szczegółów elementu pola. Jak zmienić ustawienie domyślne dla tego pola A. W konfiguracji MM Purchasing (przy użyciu kodu transakcji: OMFI) można przypisać wartość domyślną aktualizacjom rekordów informacji dla nabywców, a następnie przypisać je do parametru ID EVO (sprawdź dokumentację konfiguracji). Q: Chcę mieć wiele adresów dostawcy - dla np .: wysyłanie, wysyłka, przelew, kilka adresów rozliczeniowych itp. Załóżmy, że mamy 25 adresów dla jednej firmy, jaki jest najlepszy sposób bez tworzenia 25 oddzielnych firm i ich adresów A: Możesz rozwiązać ten problem używając funkcji Partnera. Korzystanie z transakcji WOLP, role partnerów i schematy partnerskie na poziomie dostawcy i zakupie Poziom dokumentów można zdefiniować. Utwórz tyle liczb sprzedawców, ile potrzeba (powiedzmy 25 - w tym przypadku) i przypisanie do odpowiednich ról partnera. P: Lista źródeł jest tworzona dla materiału tj. jest zaznaczona lista źródłowa. Po utworzeniu konta PO można wybrać innego dostawcę i nawet jeśli został zaznaczony wskaźnik naprawy w liście źródłowej, system wyświetli tylko ostrzeżenie. Jak ustalić zlecenie zakupu tylko dla dostawcy naprawionego. A1: spróbuj zmienić komunikat ostrzegawczy na komunikat o błędzie. Zanotuj numer wiadomości. Następnie użyj menu OLME - komunikat Środowisko - system. A2: Zaznaczenie wskaźnika listy źródeł w materialnym wzorzec (widok zakupów) Zaznaczając to, zamówienie byłoby możliwe tylko ze źródeł określonych w liście źródłowej. Można również pomyśleć o tym, aby uczynić to pole obowiązkowym materiałem nadrzędnym. P: Chcemy, aby kod dostawcy jako abc1234 zawierał pierwsze 3 znaki alfa, a ostatnie cztery cyfry to numery seryjne. Co to jest rozwiązanie A: Użyj wyjścia użytkownika. Za pomocą tego wyjścia użytkownik może sprawdzić, ale nie może wymusić poprawnego wprowadzenia wartości. P: Chcemy skonfigurować listę Preferred Vendor, aby umożliwić użytkownikom określenie dostawcy, który zostanie wezwany do podania materiału podczas podnoszenia Zapotrzebowania. Jaki jest najlepszy sposób A. Użyj transakcji ME01 do obsługi listy źródeł. W preferowanym sprzedawcy kliknij pole wyboru Fix. Ten uprzywilejowany sprzedawca jest automatycznie przypisywany, gdy wezwie się PR (Create PO) do realizacji funkcji Follow on. P: Jaki jest standardowy sposób usuwania wszystkich dostawców z systemu A: 1. Oznacz dostawców do usunięcia: XK062. 2. Uruchom SAPF047, który tworzy wpis w wewnętrznej tabeli SAP, który jest używany później 3. Uruchom program SAPF058. Sprawdź, czy na karcie General Master i MM Data są włączone, Test Run off. Wejdź do organizacji zakupów. 4. Uruchom program SAPF058. Sprawdź, czy na karcie General Master i FI są wciśnięte, Test Run off. Wejdź do organizacji zakupów. Programista ABAP może utworzyć program ABAP, aby to zrobić. P: W jaki sposób można utworzyć jeden dokument inwentarza z wszystkimi Twoimi materiałami, aby liczyć zamiast generować jeden dokument dla każdego materiału A1: Możesz wykonać transakcję MI01 - odsyłając do miejsca przechowywania ampułki. Następnie możesz wprowadzić tyle materiałów do inwentarza, ile chcesz. A2: ustaw maksymalną liczbę elementów do powiedzenia 50 przy użyciu transakcji MICN. To samo może być zaprogramowane przy użyciu transakcji OMCN. P: Jak jest konto GRIR związane z magazynem. O: Jeśli jesteś zaangażowany w inwentaryzację, potrzebujesz konta GRIR (Konto zapasów), gdy zostanie wysłany raport. Jeśli nie jesteś zaangażowany w inwentaryzację, system nie potrzebuje konta GRIR, gdy system IR jest wysyłany, system wymaga konta GL zamiast konta GRIR. P: Próbowaliśmy RMCB0300 aby poznać wartość logiczną dla elementu czasowego według daty. Jednak po ponownym wycenie wartość zapasów jest obsługiwana według miesiąca zamiast daty. Jak znaleźć wartość logiczną dla elementu czas według daty. A: Użyj ścieżki Menu transakcji MC49: 1. Systemy informatyczne - Logistyka - Zarządzanie zapasami - Materiały - Ocena dokumentów - Wartość magazynowa - Średni zapas lub 2. Logistyka - Kontrola logistyki - Środowisko kontroli zapasów - Oceny dokumentów - Wartość magazynowa - Średnia wartość magazynowa. P: Jak przekazać akcje od jednego dostawcy do innego sprzedawcy. O: DO 542, a następnie 541 do nowego dostawcy. P: Jak mogę anulować wysłaną fakturę. Komunikat o błędzie BSEG-GSBER nie jest obszarem wprowadzania. Nawet notatka OSS-94932 nie pomogła. O: Błąd wynika z wyłączenia pola Obszar działalności w grupie stanów pola. W związku z tym podczas odwracania dokumentu system stwierdza, że ​​to pole jest stłumione, a zatem nie postępuje dalej. Zlokalizuj grupę stanów pola dla konta recco podanego w kapitale dostawcy i odpowiednim wariancie stanu pola. W IMG przejdź do ustawień globalnych FI - Dokumenty - Elementy zamówienia - kontroluj - zachowaj wariant stanu pola. Tutaj w przypadku odpowiedniego wariantu stanu pola i grupy stanów pola może się zdarzyć, że obszar obszaru biznesowego został stłumiony. P: Miejsce przechowywania z innej fabryki można przypisać do magazynu dowolnej instalacji. Ale nie można przypisać innej lokalizacji magazynu w tej samej fabryce do tego samego numeru magazynu. Czemu. O: Różne magazyny z różnych zakładów mogą być przypisane do tego samego magazynu. Nie można przypisać różnych miejsc przechowywania w tej samej fabryce do tego samego numeru magazynu. Te miejsca przechowywania mogą być definiowane jako typy magazynowania lub sekcje magazynowania. P: Używamy tylko stałych pojemników i nie chcemy używać automatycznego tworzenia pojemników, ani strategii usuwania towarów do magazynu W jaki sposób Ware Housing pomaga mi. O: Możesz przejść do modułu Ware House, jeśli masz materiały w więcej niż jednym pojemniku, które zarządzasz różnymi rodzajami przechowywania (wysoka szafa, blokada) - potrzebujesz bardzo elastycznej kontroli wydruków Planowanie na podstawie zużycia Q: procedura wielkości partii, która tworzy więcej propozycji zamówień. Jak ustalić wartość graniczną dla maksymalnej liczby propozycji zamówień MRP na dzień w IMG A: W ramach dostosowywania, baw się z użyciem zarządzania materiałamiZgodnie z planem utrzymania wszystkich zakładów Q: Jaka jest różnica między planowaną konsumpcją a nieplanowanym zużyciem. Czy obliczenia dotyczące zapasów bezpieczeństwa można wykonać na jednym z tych A: Podczas dostosowywania typów ruchu (OMJJ) określa się, które wartości zużycia zostaną opublikowane podczas ruchu materiału. Dla niektórych może to być całkowite zużycie, a dla niektórych jest to nieplanowane, a dla niektórych zależy to od tego, czy kwestie zostały wykonane w odniesieniu do rezerwacji ie. planowanej konsumpcji. Sposób obliczania wartości spożycia w MRP jest zdefiniowany w dostosowywaniu typów MRP. Do planowania punktu ponownego zamówienia (VM) całkowite zużycie energii jest używane do obliczania zapasów bezpieczeństwa i punktu ponownego zamawiania. Do planowania opartego na prognozowaniu (VV) całkowita konsumpcja jest wykorzystywana do tworzenia prognozy, która będzie wykorzystywana do opracowywania zleceń. Dla deterministycznego MRP (PD) nieplanowane zużycie jest używane do obliczania prognozy, która z kolei jest dodawana do rzeczywistego zapotrzebowania. Pytanie: Próbujemy użyć rezerwatów, aby zablokować istniejące zasoby fabryki nieobjętej limitem dla pozycji zamówienia zlecenia sprzedaży. Rezerwacja jest uwzględniana w pliku Planning podczas uruchomienia MRP. Chcemy wyłączyć rezerwację w MRP. Jak mogę to zrobić: Użyj transakcji OPPI. Ścieżka menu. Customizing-Production-MRP-Planning-MRP Calculations-Stock Definiowanie Availability Check block Stock Q: Nie chcemy konwertować zamówień P zamówionych na rekwizyty w naszym MRP i zachować pewne materiały na etapie planowanych zamówień. Czy możemy to zrobić: Sprawdź wskaźnik w transakcji OPPR. Przypisz wskaźnik określający tylko zlecenia planowane. P: Możemy utworzyć dwa Zamówienia Zakupowe na kwotę pełnej ilości ampów z jednego Zapotrzebowania na zakup. dwa wpływy z towaru i faktury na ich kontach. W jaki sposób możemy uniknąć tego rodzaju podwójnych transakcji. O: W przypadku PO: definiowanie autoryzacji funkcjonalnych nabywców w dostosowaniu do zakupu, możesz dezaktywować odniesienie PO wo. Kupujący autoryzacji. abc można utworzyć za pomocą kodu transakcji OMET. Przypisać abc konkretnemu użytkownikowi przy użyciu parametru ID EFB (trans su52). W przypadku GR i IR: wyświetlenie komunikatu ostrzegawczego jako błędu w dostosowywaniu wiadomości w sekcji Zarządzanie zapasami lub weryfikacją faktur. Dla IR: Zaznacz wskaźnik w kapitale dostawcy do sprawdzenia podwójnych faktur. P: Czy jest dostępna transakcja lub raport, aby zobaczyć złomowaną część określonego materiału, w przypadku gdy problem dotyczy towaru przy użyciu typu ruchu 551 A: jeśli chcesz zarządzać zasobami złomu, utwórz inny identyfikator materiału dla złomu i odbierz jako produkt uboczny, produkt. Gdy wystawisz towary na Ruch 551, materiał zostanie usunięty z magazynu, zapisując je z książek. P: Chcemy uruchomić planowanie wielosektorowe dla 3 zakładów A, B i C. W przypadku, gdy wymagania dotyczące instalacji A i B zostaną przekazane do Zakładu C. Zakłada się, że instalacja C skonsoliduje wymóg i przekształca te wymagania w zapotrzebowania, a następnie PO. Kiedy planujemy w zakładzie C, nie jesteśmy w stanie zobaczyć wymagań dla instalacji A i zakładu B. Używamy klucza specjalnego 40 dla wszystkich planowanych materiałów. Czy możemy planować wiele zakładów na poziomie zakładu, a także na poziomie materiałowym A: klucz specjalny do zamówień jest zdefiniowany dla zakładu Planowanie i nie zawiera dostawcy. Ten klucz może zostać skopiowany w celu utworzenia nowego klucza. Następnie wejdź do zakładu dostarczającego. Użyj tego klucza do głównego materiału. Teraz wszystkie wymagania zakładów A i B zostaną wezwane w zakładzie planistycznym C. P: Robimy odbiór towarów z PO. W jaki sposób można sprawdzić, czy jest dostępny dostęp do UŻYTKOWNIKA, który jest wyzwalany przed zapisaniem dokumentu. O: Wyjście użytkownika w Twoim przypadku może być MBCF001 i używać transakcji SMOD w poszukiwaniu wyjść z użytkownika Q: W schemacie wyceny MM. znajduje się lista wyboru z A do M i od 1 do 8. W jaki sposób można skorzystać z pola podrzędnego stanu. O: Pole sumy na schemacie cen jest przydatne w wielu przypadkach. Na przykład: 1 przenosi się na wartość KOMP-KZWI1. 7 służy do ustalania, na podstawie której można obliczyć rozliczenie rabata. S jest używany do ostatecznego włączenia netto, rabatu gotówkowego, rabatów i wszelkich innych warunków, w tym statystycznych Do celów raportowania w systemie LIS Używany w układzie do drukowania. P: Istnieją pewne skargi, które mimo że dane są poprawne w User Info (USR03). Zlecenie zamówienia jest drukowane z błędną informacją. Na przykład: numer telefonu. Gdzie można znaleźć prawidłową grupę zakupów Informacje A: Informacje o grupie zakupów znajdują się w tabeli T024. P: Jakie są tabele powszechnie używane w zapytaniach MM. O: Niektóre tabele są wymienione poniżej. Jednak wiele innych można zobaczyć przy użyciu pomocy technicznej po aktywowaniu zapytania Q: Jakie są typowe kody transakcji dla IM amp PO. O: Kody transakcji można sprawdzać przy użyciu ścieżki menu System-Service-Status. Kody transakcji IM zaczynają się od MBxx. Kody transakcji PO zaczynają się od Mexx. P: Podczas dobrego wydania produktu magazynowego (HIBE) przypisujemy do konta przypisanie konta automatycznego w odniesieniu do klasy wyceny produktu. Chcemy jednak automatycznie zmienić to konto GL, zależnie od tego, czy centrum kosztów żądało produktu do konsumpcji. Jak to zrobić? A: Spróbuj OKB9, gdzie można znaleźć tabelę przypisania konta Centrum kosztów. Jednak to konto GL staje się niewłaściwe dla wszystkich produktów używanych przez centrum kosztów. Należy pamiętać, że klucz procesowy GBBVBR reguluje księgowanie należności za problemy z centrum kosztów w Automatycznym przydzielaniu Konta (AAA). Jeśli chcesz zmienić przypisanie kont dla materiałów wyjątkowych spróbuj użyć następujących opcji: 1.W przypadku wszystkich materiałów wyjątkowych określ nową klasę wyceny i ustaw wszystkie konta księgowania zapasów dla tej klasy wyceny wyjątków. Tutaj AAA automatycznie pobiera baterię GL ac. 2. Na ekranie zasobów użytkownik może ręcznie wpisać GL ac. Konfiguruj IMG w magazynie, aby konto użytkownika nadpisało konto zdefiniowane przez AAA. 3. Zdefiniuj nowy typ ruchu, kopiując 201, aby powiedzieć 901. Następnie w wycenie IMG definiuj klucz transakcji dla 901 w ramach grupowania kont dla ruchu. typy. Zdefiniuj konta GL dla tego nowego klucza transakcji. W przypadku wyjątków użytkownicy muszą używać tego nowego typu ruchu. P: Specyfikacja MRP została określona w żądaniach, które mają zostać utworzone. Typ dokumentacji utworzonych zapotrzebowań to zawsze typ NB. W jaki sposób można zmienić typ dokumentu utworzony A: Odwołać transakcję OMH5. Określ typ dokumentu wymagany w produkcie ME51. P: stworzyliśmy przepływ pracy dla procesu zatwierdzania zapotrzebowania zakupu. Gdy zdarzenie (BUS2009, RELEASESTEPREBREAK) jest wyzwalane, aby wyrzucić WF. pojawia się następujący komunikat o błędzie Pozycja robocza XXXXXX: powiązanie z obiektem Zdarzenie BUS2009 Odrzucony nie można zapisać. Diagnoza: na tablicy powiązań typu menadżera zdarzeń nie można wprowadzić powiązania instancji między wymaganym zdarzeniem a określonym zadaniem. Powodem jest błąd bazy danych lub błąd podczas generowania numerów wewnętrznych linków. Co zrobić: Sprawdź obiekt zakresu numerów SWEEVTID Jak to naprawić? 1. Musi zaktualizować zakres liczb dla obiektów zdarzeń SWEEVTID z transakcją SNRO. Przykład: SWEEVID: 01 000000000001 999999999999 2. SWE2, kliknij dwukrotnie pozycje BUS2009, zaznacz pole GLOBAL, pole ENABLE zostanie zaktualizowane 3. Błąd podczas wykonywania przepływu pracy. Kod transakcji SWLE nie został zdefiniowany. Zastosuj notatkę OSS 43986 w celu naprawienia. P: W jaki sposób można wprowadzić kod podatkowy jako domyślny na ekranie szczegółów elementu zamówienia. A1: użyj warunku typu NAVS z sekwencją dostępu 0003, aby określić domyślnie kod podatkowy w zamówieniu przy użyciu warunków. A2. Przejdź do IMG. Zarządzanie materiałami - zakupy - przetwarzanie zamówień - określenie układu ekranu na poziomie dokumentu. Wyszukaj transakcję ME21.Kliknij dwukrotnie na ME21. Następnie wyszukaj kod TaxCode. Zaleca się również skonfigurowanie rekordu informacyjnego. Kod podatkowy powinien być wymaganym wpisem, a cokolwiek podasz tutaj, będzie to wartość domyślna w zamówieniu zakupu. Zarządzanie materiałami - zakup - rejestracja informacji o zakupach - definiowanie układu ekranu. Gdy znajdziesz się tutaj, wyszukujesz transakcję ME12, kliknij dwukrotnie tutaj, aby znaleźć wskaźnik podatku VAT. P: Każdy z EA zdefiniowaliśmy jako miejsce po przecinku 0 w konfiguracji. Ale transakcja ME2L pokazuje to pole z trzema miejscami dziesiętnymi. Jak mogę zmienić rzeczywistą liczbę miejsc po przecinku. Odp .: Ilość (MENGE) w tym raporcie musi być ustalona na 3 miejsca po przecinku. Tabela EKPO może wymagać odpowiedniego korygowania. P: Utworzono nowy typ ruchu i przypisano do linii harmonogramu. Gdy problem z wysyłaniem towarów jest niedozwolony, ruch typu wiadomości zzz nie jest dozwolony w ruchu towarów klienta Dlaczego: Użyj kodu transakcji OMJJ i zaznacz opcję Dozwolone transakcje, aby dostosować typy ruchu. P: Czy można wygenerować listę opakowań dla towarów wydanych w MM A: Zarządzanie pamięcią masową SD AM posiada funkcje doboru listPacking. Q: Dla przepływu pracy tworzona jest struktura obiegu pracy: Struktura organizacji przepływu pracy z 2 pozycjami jest tworzona i przypisywana osobie do obu stanowisk Przypisywanie zadań do agenta TS 00007986 Zwolnienie zlecenia - NA PRACA TS 00008014 Odrzucenie zapotrzebowania na zakup - OGÓLNE TS 00008018 Zwolnienie zostało wydane - OGÓLNE TS 00008348 Requisition release reset - GENERAL WS 00000038 Workflow for purchase requisition release - TO JOBS 3.Activate event linkage WS 00000038 Workflow for purchase requisition release WE BUS2009 RELEASESTEPCREATE Purchase requisition Release step create is activated 4.Activated release codes for workflow 1 Role resolution with group, code, and plant (T16FW) 5.Assigned release codes to agent (JOBS created in 1) The following error appears Work item 60772: Linkage to object BUS2009 event REJECTED cannot be written. A: Use transaction SWE2. Make sure object BUS2009 event REJECTED is enabled. Wszystkie treści witryny są Copyright copy erpgreat i autorzy zawartości. Wszelkie prawa zastrzeżone. Wszystkie nazwy produktów są znakami towarowymi odpowiednich firm. Witryna erpgreat nie jest w żaden sposób powiązana z SAP AG. Dokładamy wszelkich starań, aby zapewnić integralność treści. Informacje wykorzystywane w tej witrynie są na własne ryzyko. The content on this site may not be reproduced or redistributed without the express written permission of erpgreat or the content authors. Tagged with moving average price Duh, udah kelar 4hari training tapi baru post materi hari pertama :(, mana besok ada kuisnya lagi. Sempetin dah ngerangkum materi training hari ke-2, lagian tadi udah minta soft copy nya jadi bisa kerjain di rumah, abis bawa2 bukunya berat banget bookk8230 Ringkasan Materi Hari ke-2 Creating RFQs If you request quotations from several vendors, you must create an RFQ document in the system for each vendor. You can enter and compare the quotation prices in a quotation price comparison list ( ME49 ). The quotation price comparison list displays the best quotation for each material. The system also determines the best overall quotation. You can save useful quotation data for a material in a purchasing info record . The info record can be created automatically by setting the Info update indicator during quotation maintenan ce in the item detail. Purchasing Info Records (ME11) The purchasing info record helps to define vendor-specific information for a material Dengan memaintain Purchasing Info Record kita bisa melakukan vendor comparison untuk mencari vendor terbaik berdasarkan kriteria2 tertentu. Kod klasyfikacji: ME61 8211 Utrzymanie oceny dostawcy ME64 8211 Porównanie oceny ME49 8211 Porównanie cen W nagraniach informacyjnych można zdefiniować następujące informacje: aktualne i przyszłe ceny i warunki (np. Fracht i rabaty) dane dotyczące dostawy (na przykład planowane (np. osoba kontaktowa) oraz dane specyficzne dla danego dostawcy dotyczące materiału (takie jak podporządkowanie endorów, do których należy materiał, opis materiału sprzedającego) Liczba ostatniego zamówienia zamówienia Teksty . W standardowym systemie w rekordzie danych zakupowych są zapisywane następujące typy tekstów: wewnętrzny notatnik informacyjny: jest to wewnętrzny komentarz, który jest kopiowany do elementu zamówienia zakupu. Ten tekst nie jest drukowany. Tekst PO w nagłówce informacji o zakupach: służy do opisu elementu PO. Jest kopiowany do elementu zamówienia zakupu i drukowany. Możesz skonfigurować inne typy tekstu. Pengaruh dari ada atau tidaknya info record dapat dilihat pada bagan di bawah ini : Material Valuation General The material valuation determines and maintains the stock value of a material. Poniższa formuła wykorzystywana jest do obliczania wartości zapasów: cena materiału zapasowego cena materiału Wycena materiałów pokazuje powiązanie między zarządzaniem materiałami (MM) a rachunkowością finansową (FI), ponieważ wycena materiału dostępu do rachunków GL w księgowości finansowej i aktualizuje je. Wycena materiałów jest zasadniczo kontrolowana przez dwa czynniki: Ustawienie systemu (Dostosowanie) Wzorzec materiałowy Poziom Wyceny Wydatków Poziomu (zalecany przez SAP) Untuk utrzymuje rachubę GL apa yang akan terbentuk pada saat terjadi movement terhadap suatu material, dilakukan melalui MM01- rekord materiału materiału-widok gt: dane rachunkowe Untuk utrzymać klasę wyceny dlugutanu melalui tcode SPRO Untuk menghitung wycena materiałów tergantung pada Cena Controlnya. Kontrola cen terbagi 2: 1. Cena standardowa 8211gt Całkowita cena standardowa (za jednostkę bazową) ogółem 2. Przeprowadzka Średnia cena 8211gt całkowita wartość akcji stan zapasów ogółem Contoh simulasi perhitungan antara standardowy koszt niż średnie koszty ruchu dapat di lihat pada bagan di bawah ini: Wycena dla ceny standardowej Wycena dla średniej ceny przeceny Przegląd zapasów i typów zapasów Możesz opublikować zaopatrzenie magazynu w trzy typy zapasów: zasoby nieograniczone (bez ograniczeń użycia) Zapasy kontroli jakości (dostępne z punktu widzenia MRP , ale nie można wycofać konsumpcji) Zapasy zablokowane (zazwyczaj niedostępne z perspektywy MRP i nie można wycofać konsumpcji) Przesyłanie faktur Możesz wysyłać wypłaty do konsumpcji tylko z zasobów bez ograniczeń. Z zapasów kontroli jakości i zapasów zablokowanych można wycofać tylko jedną próbkę, złomować ilość lub rozróżnić inwentarz. Jeśli chcesz wycofać towary z zablokowanych zapasów lub kontroli jakości w celu zużycia, najpierw musisz przeprowadzić przesyłkę do magazynów bez ograniczeń. Używany jest typ ruchu, aby kontrolować typy magazynu biorące udział w transferze. Efek dari: Materiały eksploatacyjne W systemie SAP R3 określenie "materiały eksploatacyjne" rozumie się jako materiał, który podlega transakcji nabycia i którego wartość jest zapisywana w elemencie kosztów lub kontach aktywów. Materiały eksploatacyjne są zatem pozyskiwane bezpośrednio w celu przyporządkowania konta. Przykładami materiałów eksploatacyjnych są materiały biurowe i systemy komputerowe lub maszyny. Jeśli materiał jest nabywany bezpośrednio do konsumpcji, nie jest potrzebny żaden materiał. W połączeniu z materiałami eksploatacyjnymi można rozróżnić następujące przypadki: Materiał eksploatacyjny bez materiału materiałowego Materiał eksploatacyjny z materiałowym rekordem materiału, który nie podlega zarządzaniu zapasami (na podstawie ilości lub wartości) Materiały eksploatacyjne z materiałowym rekordem materiału z zastrzeżeniem zarządzania zapasami ilości, ale nie wartości, podstawy materiału Ada 2 do spożycia: 1. Materiał nie podlegający wycenie (UNBW) Ten rodzaj materiału jest zarządzany na podstawie ilości, ale nie na podstawie wartości. 2. Materiał non-magazynowy (NLAG) Zarządzanie nimi nie jest możliwe w odniesieniu do tych materiałów na podstawie ilości lub wartości. Przypisanie konta Musisz podać przydział konta (na PO lub PR) w przypadku, gdy produkt zostanie zamówiony. Wynika z tego, że taki materiał jest umieszczany bezpośrednio na konsumpcję (czysty materiał eksploatacyjny). Jeśli książka, dla której nie istnieje żaden materiał dowodowy jest zamówiony Jeśli zleca się zlecenie zewnętrzne Berikut adalah perbedaan anteka konto dengan konsumpcja konto dalam hubungannya dengan konto GL (przypisanie konta-nya) konta zapasów i konsumpcji związane z przypisaniem konta perbandingan konto czasowe antara dan comsumption account Pada saat Dobry Receipt perbandingan antara materiał zapasowy dengan consumable material adalah sbb: Odbiór towarów i nieoczekiwane wskaźniki GR są w następujących miejscach: w zamówieniu w elemencie szczegółów na karta Dostawa Automatyczne planowanie potrzeb materiałowych w zakresie zamówień (MRP) MRP w procesie zamówień Cyklu udzielania zamówień można uprościć w różnych punktach za pomocą automatyzacji poszczególnych kroków. Proces ten zaczyna się od określania wymagań. Możesz tworzyć zapotrzebowania zakupów za pomocą MRP, dzięki czemu nie trzeba ręcznie wprowadzać ich w systemie. W planowaniu opartym na konsumpcji dostępne są następujące procedury MRP: Planowanie punktu porządku obrad Planowanie według prognoz Planowanie według harmonogramu czasowego Untuk mengenerate MRP bisa di lakukan melalui: 1. MD01 8211 dla planowania całkowitego MRP 2. MD02 8211 dla materiałów yang ada BOMnya 3. MD03 8211 untuk material yang tidakada BOMnya (planowanie pojedynczego obiektu) Untuk melihat hasilnya MD04-StockRequires List Monitorowanie Untuk MRP 8211gt MD06 i MD07 Untuk menjalankan automatyczny PO minimal harus utrzymanie: 1. dane MRP z materiału Master 2. utrzymanie listy źródeł (ME01) 3 Automatyczne określanie źródła w procesie zaopatrzenia Źródła dostaw i określanie źródła Źródłem dostaw może być zarówno sprzedawca, jak i dostawca (dostawca zewnętrzny) i jeden z nich przedsiębiorstwa własne zakłady. Automatyczne generowanie zleceń zakupu (ME59) Możesz przekształcić element zlecenia zakupu, który jest przypisany do źródła dostaw do zamówienia zakupu, z automatycznym generowaniem zamówień zakupu. Element zapotrzebowania na zakupy z przypisanym źródłem dostaw zawiera wszystkie informacje (takie jak sprzedawca i cena), które system wymaga przeliczania zlecenia zakupu. Aby automatyczna konwersja zapotrzebowań zakupowych do zamówień zakupu, konieczne było spełnienie następujących warunków wstępnych: w głównym rekordzie materiałowym musi być ustawiony automatyczny wskaźnik PO (pozyskiwanie danych). W rejestrze głównego dostawcy musi być ustawiony automatyczny wskaźnik PO. Element zapotrzebowania na zakup musi mieć przypisane do niego ważne źródło dostaw. Udostępnij to:

1 comment: